BTiP 2021, nr 4/2 (część 2)

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” nr 4/2 2021

MANAGEMENT OF LOCAL SECURITY – EXOGENOUS AND ENDOGENOUS FACTORS. PART II: EDUCATION FOR SECURITY


redakcja / edited by / hrsg. Monika Ostrowska


„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2021, nr 4/2 (PART 2)

PDF: Pobierz / Download Full Issue

Spis treści | Contents | Inhaltsverzeichnis | Содержание:

Management of Local Security – Exogenous and Endogenous Factors: Education for Security. Introduction

Zarządzanie bezpieczeństwem lokalnym – uwarunkowania egzo- i endogeniczne: Edukacja dla bezpieczeństwa. Wprowadzenie
Management der lokalen Sicherheit – exogene und endogene Determinanten: Bildung für Sicherheit. Inhaltsverzeichnis
Управление безопасностью на местах – экзогенные и эндогенные условия. Образование для безопасности. Введение

Monika Ostrowska | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-0397-1131

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 13-14
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-000
PDF: English

ARTYKUŁY I MATERIAŁY | ARTICLES AND MATERIALS | BEITRÄGE UND MATERIALIEN | СТАТЬИ И МАТЕРИАЛЫ

‘Soft Targets’ Protection Awareness: A Case for Specialized Security Education Need

Świadomość ochrony „miękkich celów” – przykład potrzeby specjalistycznej edukacji w zakresie bezpieczeństwa
Schutzbewusstsein ‘weicher Ziele’: Ein Fall für den Bedarf an spezialisierter Bildung für Sicherheit
Понимание необходимости защиты «мягких целей» – пример профильного образования в области безопасности

Mieczysław Bieniek | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-6993-7606

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 17-27
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-001
PDF: English

Sustainable Education for Security – Developing the Ability to Deal with Threatening Situations

Zrównoważona edukacja dla bezpieczeństwa – rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających
Nachhaltige Sicherheitserziehung – Entwicklung von Fähigkeiten zur Bewältigung von Gefahrensituationen
Сбалансированное образование в области безопасности – развитие навыков справляться с опасными ситуациями

Janusz Ziarko | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-9100-2807

Ladislav Hofreiter | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-8025-7599

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 29-46
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-002
PDF: English

Terrorism as a Threat to World Security in the 21st Century: Causes, Education

Terroryzm jako zagrożenie bezpieczeństwa światowego w XXI wieku – przyczyny, edukacja
Terrorismus als Bedrohung der Weltsicherheit im 21. Jahrhundert: Ursachen, Bildung
Терроризм как угроза мировой безопасности в XXI веке – причины, образование

Jerzy Gut | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-6682-864X

Janusz Liber | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0003-4562-4661

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 47-62
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-003
PDF: English

Civil Defence as an Important Element of Public Education

Obrona Cywilna jako ważny element w edukacji społeczeństwa
Zivilschutz als wesentlicher Bestandteil der öffentlichen Bildung
Гражданская оборона как важнейший элемент образования общества

Bogdan Tworkowski | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0003-1033-5851

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 63-79
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-004
PDF: English

Stress Phenomena Among Teachers of the Subject of Education for Security

Zjawisko stresu wśród nauczycieli przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa
Das Stressphänomen bei Lehrkräften des Faches Bildung für Sicherheit
Явление стресса среди учителей предмета «обучение безопасности»

Monika Ostrowska | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-0397-1131

Renata Stojecka-Zuber | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0003-1031-8613

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 81-101
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-005
PDF: English

Challenges of Education and Training of the Slovak Armed Forces Personnel

Wyzwania kształcenia i szkolenia personelu sił zbrojnych Słowacji
Herausforderungen der Bildung und Ausbildung des Personals der slowakischen Streitkräfte
Проблемы образования и подготовки кадров Вооруженных сил Словацкой Республики

Sławomir Mazur | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-5065-2280

Michal Pružinský | University of Economics in Bratislava
ORCID 0000-0002-9848-6496

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 103-120
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-006
PDF: English

Impact of Pandemic of COVID-19 on Prison Education

Wpływ pandemii COVID-19 na edukacje więzienną
Auswirkungen der COVID-19-Pandemie auf die Ausbildung im Gefängnis
Влияние пандемии COVID-19 на тюремное образование

Marta Karatysz | Suffolk New College, England
ORCID 0000-0002-2101-8854

Renata Stojecka-Zuber | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0003-1031-8613

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 121-134
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-007
PDF: English

Z KART HISTORII | FROM THE HISTORY | AUS DER GESCHICHTE | СТРАНИЦЫ ИСТОРИИ

Military Training in the Polish Scouting and Guiding Association’s Programme During the Inter-war Period

Przysposobienie wojskowe w programie związku harcerstwa polskiego okresu międzywojennego
Militärausbildung im Programm des Polnischen Pfadfinderverbandes in der Zwischenkriegszeit
Военная подготовка в программе Союза польских харцеров в межвоенный период

Janusz Wojtycza | Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University
ORCID 0000-0002-5872-8403

„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka”, 4/2 2021, s. 137-152
DOI 10.48269/2451-0718-btip-2021-4-2-008
PDF: English


„Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka” 2021, nr 4/2 (Part 2)

PDF: Download Full Issue